İndigo Çocuklar
⚠️İndigo ağacı (Indigofera tinctoria), anavatanı Hindistan-Asya olan, "indigo mavisi" denilen boyanın elde edildiği ağaç-ağaçcıktır.
İndigo çocuklar özel, sıra dışı ve zaman zaman doğaüstü özelliklere sahiplerdir. Bu ismi Hindistan’da yetişen indigo ağacının yaprak renginden alırlar. Buna aynı zamanda çivit mavisi de denir. İndigo çocukların kaşlarının arasında yer alan üçüncü göz çakrası, çivit mavisi rengindedir. Bu, onlara durugörü gücü verir.
1994 sonrası doğan “kristal çocuklar” ile benzer nitelikler taşırlar. İndigo ve kristal çocuk kavramlarının ortaya çıkışı enerji kalıplarına ve aura renklerine dayanır.
Varoluş amaçlarının insanlığın geçirdiği bilinç evrimine yardımcı olmak ve sevgiden doğmayan düşünce ya da davranışlarla mücadele etmek olduğuna inanılır.
İndigo çocuklar farklı bir enerjiye sahip oldukları ve yeni bir bilinç seviyesini temsil ettikleri düşünülen bireylerdir.
İlk kez 1970'li yıllarda Nancy Ann Tappe isimli bir parapsikolog tarafından ortaya atılan bu kavram, çocukların ruhsal, zihinsel ve sosyal düzeyde daha ileri bir farkındalıkla dünyaya geldiği iddiasına dayanır.
İndigo çocukların toplumun geleneksel kalıplarını sorgulayan ve farklı bakış açıları sunan bireyler olduklarına inanılır.
İndigo çocuklar olağanüstü duygusal zekaya ve empati yeteneğine sahip bireyler olarak tanımlanır. Toplumsal normları ve otoriteyi sorgulama eğilimleri, bu çocukların önemli bir özelliği olarak öne çıkar.
Duygusal olarak derin bağlantılar kurma ve adaletsizliklere karşı duyarlılık, onların karakteristik özellikleri arasında yer alır.

İndigo çocukların tanınması için karakteristik özelliklerinin iyi analiz edilmesi gerekir. Sezgisel zekaları, empati yetenekleri ve sorgulayıcı yapıları diğer bireylerden farklı olduklarını gösteren önemli ipuçlarıdır.
İndigo çocukların, insanlığın yeni bir bilinç seviyesine geçişinde önemli bir rol oynadığı öne sürülür.
Yaratıcı düşünce kapasiteleriyle öne çıkan bu çocuklar, toplumun geleneksel kalıplarını sorgulama eğilimindedir.
- İndigo çocuklar, başkalarının duygularını anlama ve sezgisel olarak algılama konusunda son derece başarılıdır. Bu özellikleri, insanlarla derin bağlar kurmalarını sağlar.
- Adalet duyguları oldukça gelişmiş olan bu bireyler, haksızlık karşısında net bir duruş sergiler. Aynı zamanda otoriteye ve geleneksel kurallara karşı eleştirel bir yaklaşım geliştirirler.
- Standart düşünce kalıplarının ötesine geçerek yenilikçi çözümler üretebilme yetenekleri vardır. Sanatsal ve bilimsel alanlarda sıra dışı fikirler geliştirebilirler.
- İnsanların duygusal durumlarını anlamakta ve onlara destek olmakta doğal bir yetenek sergileyerek sosyal ilişkilerinde öne çıkarlar.
- İndigo çocuklar bireysel olarak güçlüdür ve kendi kararlarını almayı tercih ederler. Bağımsızlıkları, liderlik özelliklerini de ön plana çıkarır.
İndigo çocukların özellikleri hem bireysel düzeyde hem de toplumsal etkileşimlerde belirgin hale gelir. Özelliklerinin doğru bir şekilde anlaşılması, onların ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için önemlidir.
İndigo Çocuklar Kimdir?
İndigo çocuklar, sıra dışı bir duygusal derinliğe ve başkalarının duygularını anlama yeteneğine sahiptir.
Toplumsal kuralları sorgulayan ve otoriteye karşı bağımsız bir duruş sergileyen bu çocuklar, adaletsizliğe karşı duyarlılıkları ile bilinirler.
Bireylerin sezgisel zekaları ve yaratıcı düşünce kapasiteleri oldukça yüksektir.
Karmaşık sorunları çözmede yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler. İndigo çocukların eğitimi, onların özgün yeteneklerini destekleyecek şekilde düzenlenmelidir.
Ayrıca toplum tarafından anlaşılmaları ve doğru şekilde yönlendirilmeleri, potansiyellerinin tam olarak ortaya çıkmasını sağlayabilir.
Sanat, müzik, bilim ve teknoloji gibi yaratıcı düşünce gerektiren alanlarda başarılıdırlar.
Ayrıca sosyal konularda liderlik yapma potansiyelleri de yüksektir. İndigo çocukların otoriteyi sorgulama eğilimi, adalet ve özgünlük duygularının bir yansımasıdır.
Geleneksel kalıpları aşma ve yeni çözümler üretme istekleri bu durumu açıklar.
İndigo çocukların yüksek enerji seviyeleri vedikkat eksikliği belirtileri, bazen hiperaktivite bozukluğu ile karıştırılabilir. Ancak bu çocukların yaratıcı potansiyelleri ve derin düşünme becerileri onları farklı bir kategoriye taşır.
Yeni nesil çocuklar, dijital araçları ve teknolojileri kullanmada olağanüstü bir beceriye sahiptir. Sahip oldukları bu beceriler teknoloji ve inovasyon alanında yeni çözümler üretme potansiyellerini artırır.
Teknolojilerin sosyal sorumluluk projelerinde ve bireysel gelişim süreçlerinde etkili bir şekilde kullanılabilmesi için bu çocuklara rehberlik edilmeleri gereklidir.
İndigo çocuklar için alternatif eğitim yöntemleri oldukça önemlidir. Montessori, Waldorf ve Reggio Emilia gibi yöntemler, çocukların bireysel potansiyellerini keşfetmelerine olanak tanır. Bu yaklaşımlar, indigo çocukların yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini desteklemekte önemli bir rol oynar.
Eğitici oyuncaklar, empati ve sosyal farkındalık temelli programlar, indigo çocukların duygusal zekalarını geliştirmelerine katkı sağlayabilir.
Özel yetenekli çocuklar geleneksel eğitim sistemlerinde yeterince desteklenmeyebilir. İndigo çocukların, öğrenme ve gelişim süreçlerinde benzersiz ihtiyaçları olduğu için alternatif eğitim yöntemlerine yönelmek önemlidir.
İndigo çocukların motivasyonu için yaratıcı ve anlamlı etkinlikler sunulmalıdır.
Onların ilgi alanlarına uygun projeler ve özgürlük sağlayan eğitim ortamları, motivasyonlarını artırabilir. Bu çocuklar için empati ve duygusal zeka temelli programlar da faydalı olabilir. Eğitimin yalnızca bilgi aktarımı değil kişisel gelişim ve değer yaratma süreçlerini de desteklemesi gerektiği unutulmamalıdır.
Sanat, müzik, yoga ve meditasyon gibi etkinlikler, indigo çocukların yaratıcılıklarını ve duygusal dengeyi destekler. Ayrıca grup çalışmaları ve doğa aktiviteleri de bu çocuklar için faydalıdır.
İndigo çocukların toplumsal etkileri de göz ardı edilmemelidir.
Çevre bilinci, sosyal adalet ve insan hakları gibi konularda daha genç yaşlarda farkındalık geliştirebilirler. Özellikle iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik gibi küresel sorunlara yönelik ilgi ve çözümleriyle dikkat çekerler.
1970'li yıllardan bu yana daha yoğun biçimde dünyaya doğmayı seçen bu ruhlar indigo olarak adlandırılıyor. Indigo mor ve mavinin karşımından oluşan bir renk ve auralarında bu rengin yoğunlaştığı bu kişilerin ortak özellikleri şunlar:
1. Dünyanın maddi hayhuyundan zevk almayan olgun ruhlar 2. Öncü, reformcu, herkesten farklı düşünenler 3. Algısı çok açık ve enrjileri hemen fark edenler 4. Altıncı hissi ve sezgisi çok yüksek olanlar 5. Biraz dikkafalı, inatçı ve otoriteye karşı gelenler 6. Kendine yetebilen ve güçlü kişilikler 7. Doğaya ve hayvanlara büyük sevgi duyup bağ kuranlar 8. Çok yaratıcı ve sanata yatkın insanlar 9. Dünyayı değiştirmek isteyen ve bu görevin varlığından ruhsal olarak haberdar olanlar
İndigo çocuk, bir New Age teorisine göre özel, sıra dışı ve bazen doğaüstü özelliklere veya yeteneklere sahip olduğuna inanılan çocuk.
Bu teoriye dayanan düşünce Nancy Ann Tappe tarafından 1970'lerde ortaya çıkarılmış ve Jan Tober ile Lee Carroll tarafından daha da geliştirilmiştir. İndigo çocuk kavramı 1990'ların sonuna doğru bir dizi kitap ve yayında yer almış, sonraki on yılda bazı filmlerle popülerlik kazanmıştır. Çeşitli kitaplar, konferanslar ve ilgili malzemeler ile çeşitli İndigo çocukların doğası ve yetenekleri fikri çerçevesinde inanç oluşturulmuştur. Bu inançlar, onların kendi yaşıtlarına göre daha empatik ve yaratıcı olmaları, kendi gibi telepati ve paranormal yeteneklere sahip olma gibi durumlarıyla insan evriminin bir sonraki aşaması olmaları arasında yorumlanır.
Hiçbir bilimsel çalışma bu olgunun varlığını veya İndigo çocuk özelliklerini desteklememektedir. Bazı durumlarda, çocuklarında öğrenme güçlüğü bulunan aileler, bu kavramı alternatif bir açıklama aracı olarak benimsemektedir. Uzmanlar bunu, anne-babaların pediyatrik tanı ya da psikiyatrik tedaviden kaçmak için kullandığı bir yol olarak görmektedir. Bu çocukları tanımlamak için kullanılan özellikler listesinde hemen hemen herkese uygulanacak kadar tarafsız bir Forer etkisi formu olması eleştirilmiştir.
“Sizin diye bildiğiniz evlatlar gerçekte sizlerin değildirler, Onlar kendini özleyen Hayat’ın oğulları ve kızlarıdırlar. Sizler aracılığıyla dünyaya gelmişlerdir ama sizden değildirler. Sizlerin yanındadırlar ama sizlerin malı değildirler. Onlara sevginizi verebilirsiniz ama düşüncelerinizi asla. Çünkü onların kendi düşünceleri vardır.
Kavramı ilk kez ortaya atan Nancy Ann Tappe oldu. 1982 yılında yazdığı Yaşamımızı Renk Yoluyla Anlama kitabında indigo çocukların davranış kalıplarına yer verdi. Tappeye göre bu çocukların aurası çivit mavisiydi ve adlarını da buradan aldılar: İndigo çocuk
Ama kavramı dünya çapında duyuran, 1986 yılında yazılan İndigo çocuklar, yeni çocuklar adlı kitap oldu. Kitabın yazarları Lee Carol ve Jan Tobera göre indigo çocuk bir dizi olağandışı psikolojik nitelik sergileyen, daha önce belgelenmemiş bir davranış biçimi gösterip, özel muamele gerektiren ve klasik eğitim düzenini yıkmayı amaçladıklarına inanılan çocuklar.
İndigo çocukların bir kurala uymasını sağlamak imkansız değil, ama öncelikle onlara bunun nedenlerini birer birer açıklamanız gerekiyor.Çok küçük yaşlarda bile onlarla herşeyi konuşmak zorundasınız. Aksi takdirde sonuna kadar direniyorlar, hatta hırçınlaşıyorlar.
Indigo sürekli kendinizle yüzleşmenizi sağlar. Asla zavallı, çaresiz ve yardıma muhtaç bebekler olmazlar. Açık bir yerinizi yakaladıklarında ki bunda da çok başarılıdırlar. Sizi bununla yüzleşmeye zorlarlar. Üstünü kapattığınız, halının altına süpürdüğünüz ne varsa, iki de bir halıyı kaldırıp, bak burada ne var derler. Bunu da biraz sert yaparlar, aslında açık ve nettirler, ama bu açıklık ve direk hedefe yöneliyorlar. Spiritüel açıdan baktığınızda kanalları çok açık. Çok çabuk hissedip, çok çabuk öğreniyorlar. Birçoğu doğru ortamdaysa pek çok şeyi çok güzel yapıyor.
♻️
Ganzfeld uyarımı

Ganzfeld uyarımı (İng. ganzfeld stimulation) Parapsikoloji laboratuvarlarındaki deneylerde denekte duyular-dışı algılamayı harekete geçirmek üzere “duyumsal yoksunluk” sağlanması (duyumsal uyaranların minimum düzeye indirildiği bir ortam sağlanması) olayına verilen addır.
Gizlibilimlerle uğraşanlarda (okültizmde), teozofide ve tasavvuftaustalaşmak isteyenlerin, telepati yeteneğini geliştirip kullandıkları ve bu değişik öğretilerin telapatları kendi bölgelerinde, “olgun ve keramet ehli” olarak değerlendirilmiş oldukları ileri sürülür.
Roger Luckhurst’a göre, Batı kültüründe telepati kavramı esas olarak 19. yy. sonlarında ortaya çıkmıştır. Bu dönemden önce bilim fiziksel olgulara yoğunlaşmıştı ve “zihin”le pek ilgilenmiyordu.





Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hallo 🙋🏼♀️