17 Eylül 2024 Salı

Paracelsus;Doktor,Simyacı,ilahiyatçi,Filozof

Tanrı, doğada ilacını sağlamaksızın hiçbir hastalığa izin vermez’ 

🩺

Paracelsus: İsviçreli bir doktor ,simyacı ilahiyatçı ve Alman Rönesansının filozofuydu     

Quentin Matsys'in kayıp portresinin Louvre kopyası"şişman" Paracelsus'un ikonografik geleneğinin kaynağı.         

Yükselmenin aksine aşağı inmek dönüşü yani doğaya can veren toprağın kalbine dönüşü de simgelerken bu iniş, ölümle de ilişkilendirilebilir. Bu kavram doğuşun zıttı olan bir kavramdır. 

(Mistik yapıyla ilişkili derinlikte yani yerin altında bilgiyi aramak veya bulmak Borges’in “Alef ” adlı eserinde görülmektedir.)

(Paracelsus’tan ona Büyük Eser’i ya da Sanat’ı öğretmesini istemektedir ve “Taş’a giden yolda sana eşlik etmek istiyorum.” demiştir (Borges, 1992, s. 330). Burada bahsi geçen Sanat, Taş ve Yol gibi kavramlar Borges’in Kabala öğretisini adlandırmak için kullandığı kavramlardır.)


"Tıbbın gerçek zemini sevgidir"

 

  • Soyadı olarak taşıyanlar:

  • Anders Celsius, Celsius sıcaklık ölçeği (1701-1744), İsveçli bilim insanı, astronom ve mucit.
  • Magnus Celsius (1621-1679), İsveçli astronom ve matematikçi, Anders Celsius'un dedesi.
  • Olof Celsius (1670-1756), İsveçli botanikçi, filolog ve papaz, Anders Celsius'un amcası


Gerçeği kalplerimizde bulabilirsek, dünyada bizim için imkansız bir şey olmayacaktır’ 


Rönesans'ın " tıbbi devrimi " nin birçok yönünde öncüydü ve gözlemin, kabul görmüş bilgelikle bir arada değerini vurguluyordu.

 Kendisine "toksikolojinin babası " deniyor. Paracelsus'un ayrıca bir peygamber veya kahin olarak önemli bir etkisi vardı, "Prognostications"ı 17. yüzyılda Gül Haçlılar tarafından incelendi.   

seyahat döneminde, Paracelsus bir ordu cerrahı olarak kaydoldu ve Venedik , Hollanda , Danimarka ve Tatarlar tarafından yürütülen savaşlara katıldı . Ardından Paracelsus 1524'te seyahatlerinden eve döndü .

sonra, Salzburg'a yerleşti " bir hekim olarak ve 1527'ye kadar orada kaldı. 

"1519/20'den beri ilk tıbbi yazıları üzerinde çalışıyordu ve şimdi on bir yaygın hastalığı ve tedavilerini ve erken tıbbi ilkelerini anlatan Elf Traktat ve Volumen medicinae Paramirum'u tamamladı." 

Villach'a dönerken ve ilk tıbbi yazıları üzerinde çalışırken, "yaşam ve ölümün anlamı, sağlık, hastalık nedenleri (iç dengesizlikler veya dış kuvvetler), insanların dünyadaki ve evrendeki yeri ve insanlar (kendisi de dahil) ile Tanrı arasındaki ilişki gibi birçok temel konu üzerinde düşündü."  

Paracelsus'un 1527'de profesör olarak çalışmaya başladığı BaselÜniversitesi

Basel Üniversitesi'nde olan Hollandalı Rönesans hümanisti Rotterdam'lı Erasmus , Paracelsus'un tıbbi becerilerine tanık oldu ve iki bilgin tıbbi ve teolojik konularda mektuplaşarak bir diyalog başlattı. 

1527'de Paracelsus, Basel'de lisanslı bir hekimdi ve Basel Üniversitesi'nde ders verme ayrıcalığına sahipti . O zamanlar Basel, Rönesans hümanizminin merkeziydi ve Paracelsus burada Rotterdam'lı Erasmus , Wolfgang Lachner ve Johannes Oekolampad ile tanıştı.

Erasmus Basel'de kalırken hastalandığında, Paracelsus'a şöyle yazdı: "Sana sanatına ve bilgine eşit bir ödül veremem—sana kesinlikle minnettar bir ruh sunuyorum. Gölgelerden diğer yarım olan Frobenius'u geri getirdin: eğer beni de geri getirirsen, her birini diğeriyle geri getirirsin."

Paracelsus'un Basel Üniversitesi'ndeki dersleri alışılmadık bir şekilde Latince değil Almanca veriliyordu.

Geleneksel tıbba olan küçümsemesini göstermek için Paracelsus, Galen ve İbn-i Sina'nıneserlerinin baskılarını alenen yaktı . 23 Haziran 1527'de akademik çalışmanın bir direği olan devasa bir cilt olan İbn-i Sina'nın Tıp Kanunu'nunbir kopyasını pazar meydanında yaktı. 

'Eğer hastalık bizi sınarsa, tüm ihtişamımız, ünvanımız, yüzüğümüz ve adımız bir atın kuyruğu kadar yardımcı olacaktır'. 

Hastalar ders kitabınız, hasta yatağı çalışma odanızdır." 

Paracelsus ismi ilk kez bu yıl, Nuremberg'de siyasi - astrolojik karakterde bir Practica'nınyayınlanması için takma ad olarak kullanıldı. Pagel (1982), ismin tıbbi olmayan eserlerin yazarı olarak kullanılmasının amaçlandığını, gerçek ismi Theophrastus von Hohenheim'ın ise tıbbi yayınlar için kullanıldığını varsayıyor . Doktor Paracelsusisminin tıbbi bir yayında ilk kullanımı 1536'da Grosse Wundartznei'nin yazarı olarak gerçekleşti .

 İsim genellikle Hohenheim'ın Latinceleştirilmiş halicelsus "yüksek, uzun") veya " Celsus'u geçme" iddiası olarak yorumlanıyor.

din adamı ve şifacı 

Paracelsus'un daha sonra bir "peygamber" olarak ünlenmesinin temelini oluşturan hermetizm , astroloji , kehanet , teolojive demonoloji üzerine bir incelemedir. Onun sloganı olan Alterius non sit qui suus esse potest("Kendine ait olabilen hiç kimse başkasına ait olmasın") Augustin Hirschvogel'in 1538 tarihli bir portresine yazılmıştır .

doğayı bilen onu sevecektir ve onun güçlerinden yararlanmayı bilecektir’ 



Felsefe: 

16. yüzyılın başlarında yaşamış bir hekim Paracelsus,

Paracelsus'un bilime yaklaşımı büyük ölçüde dini inançlarından etkilenmiştir. Bilim ve dinin birbirinden ayrılamaz olduğuna ve bilimsel keşiflerin Tanrı'dan gelen doğrudan mesajlar olduğuna inanıyordu. Bu nedenle, tüm mesajını ortaya çıkarmak ve anlamak insanlığın ilahi görevi olduğuna inanıyordu. Paracelsus ayrıca doğal nesneleri oluşturan erdemlerin doğal değil, doğaüstü olduğuna ve evrenin yaratılışından önce Tanrı'da var olduğuna inanıyordu. Bu nedenle, Dünya ve Gökler sonunda dağıldığında, tüm doğal nesnelerin erdemleri var olmaya devam edecek ve basitçe Tanrı'ya geri dönecektir. 

Erdemlerin gerçek doğası hakkındaki felsefesi, Aristoteles'inelementlerin doğal yeri fikrini anımsatmaktadır 

Paracelsus'a göre bilimin amacı yalnızca çevremizdeki dünya hakkında daha fazla şey öğrenmek değil, aynı zamanda ilahi işaretleri aramak ve potansiyel olarak Tanrı'nın doğasını anlamaktır. Tanrı'ya inanmayan bir kişi hekim olsaydı, Tanrı'nın gözünde bir itibarı olmazdı ve onun adına çalışmadığı için işinde başarılı olamazdı. Etkili bir hekim olmak Tanrı'ya inanmayı gerektirir.

Seventeenth century alchemical emblem showing the four Classical elements in the corners of the image, alongside the tria prima on the central triangle
Dört klasik eleman (köşelerde) ve tria prima (büyük üçgenin uçlarında)

Tria primaayrıca insan kimliğini de tanımlıyordu. Tuz bedeni; cıva ruhu (hayal gücü, ahlaki yargı ve yüksek zihinsel yetenekler) temsil ediyordu; kükürt ruhu (duygular ve arzular) temsil ediyordu. Bir doktor tria prima'nın kimyasal doğasını anlayarak hastalığı tedavi etmenin yollarını keşfedebilirdi. Her hastalıkta semptomlar, rahatsızlığa neden olan üç ana etkene bağlıydı. Paracelsus, büyük dozlarda zehirli olan maddelerin küçük dozlarda iyileştirici olabileceğini teorileştirdi; bunu manyetizma ve statik elektrik örnekleriyle gösterdi; burada küçük bir mıknatıs çok daha büyük metal parçalarını çekebilir. 

Robert Boyle
Şüpheci Kimyacı'nınbaşlık sayfası


Hermetizm:   

Bir bitki vücudun bir parçası gibi görünüyorsa, bu onun bu belirli anatomiyi iyileştirme yeteneğini ifade ediyordu. Bu nedenle, orkidenin kökü bir testise benziyor ve bu nedenle testisle ilişkili herhangi bir hastalığı iyileştirebilir. Paracelsus, kurtuluş ve sağlık özlemleri arasındaki benzetmeyi göstermek için mikrokozmos-makrokozmos teorisini harekete geçirdi.
İnsanlar kötü ruhların etkisini ahlakla savuşturmaları gerektiği gibi, hastalıkları da iyi sağlıkla savuşturmaları gerekir. 
Evrendeki her şey birbiriyle ilişkili olduğundan, şifalı tıbbi maddeler bitkilerde, minerallerde ve bunların çeşitli kimyasal kombinasyonlarında bulunabilirdi. 

Keşifler ve tedaviler:   


Paracelsus, bir tür merhem olan opodeldoc'u icat etti veya en azından adını verdi alkolde sabunkarışımı olan bu merheme kafur ve bazen de en önemlisi pelin olmak üzere bir dizi bitkisel öz eklenirdi. 

Die große Wundarzney adlı eseri antisepsis'inöncüsüdür . Bu özel deneysel bilgi, Venedik savaşlarında bir ordu doktoru olarak yaşadığı kişisel deneyimlerinden kaynaklanmıştır . Paracelsus, yaralara inek gübresi, tüy ve diğer zararlı karışımların uygulanmasından vazgeçilmesini ve bunun yerine yaraların temiz tutulmasını talep etmiş ve "Eğer enfeksiyonu önlerseniz, Doğa yarayı kendi kendine iyileştirecektir." demiştir. 

(Venedikliler sahipsiz bulunan hediyeleri başkasına vermesiyle de tanınıyordu.)

Yaraların temizliği ve korunmasının yanı sıra diyetin düzenlenmesini savunmuştur. 

Paracelsus, orucun vücudun kendini iyileştirmesine yardımcı olduğuna inanıyordu. 'Oruç en büyük çaredir, içimizdeki hekimdir.'

Paracelsus kendi başına birçok reçete ve karışım üretti. Ateşli bulaşıcı hastalıklar için, en azından geçici rahatlama sağlayan terleticiler ve toniklerreçete etmek yaygındı . Ayrıca ilaçlarının çoğu, bazen afyon içeren doğu tıbbından türetilen ünlü " teriak " içeriyordu. Paracelsus'un aşağıdaki reçetesi Sterzing köyüne ithaf edilmiştir :

Ayrıca sol das trank gemacht werden, dadurch die pestilenz im schweiss ausgetrieben wird: (Öyleyse iksir yapılmalı, böylece salgın hastalık terle dışarı atılır :) 
eines guten gebranten weins...ein moß, (Tıbbi brendi) 
eines guten tiriaks zwölf lot, (Theriac) 
myrrhen vier lot, (Myrrh) 
wurzen von roßhuf sechs lot, (Tussilago sp.) 
sperma ceti, 
terrae sigillatae ietlichs ein lot, (Şifalı toprak) 
schwalbenwurz zwei lot, (Vincetoxicum sp.) 
diptan, bibernel, baldrianwurzel Bir sürü ietlich (Dictamnus albus, Valerian, Pimpinella) 
beşte birinden fazlasını veriyor. (Kafur) 
Dise ding alle durch einander gemischet, in eine sauberes glas wol gemacht, auf acht tag in der sonne stehen lassen, nachfolgents dem kranken ein halben löffel eingeben... (Bütün bunları bir arada karıştırın, temiz bir bardağa koyun, sekiz gün güneşte beklettikten sonra hastaya yarım kaşık dolusu verin...)

—  E. Kaiser, "Paracelsus. 10. Auflage. Rowohlt's Monographien. s. 115", Reinbek bei Hamburg. 1090- ISBN  3-499-50149-X (1993) 


(  Opodeldoc , 1500'lerde Alman Rönesans hekimi Paracelsus tarafından icat edilen veya en azından isimlendirilen tıbbi bir sıva veya merhemdir. )
~  Kökenler: 
 Paracelsus, 1603'te yayımlanan Bertheonea Sive Chirurgia Minor adlı eserinde "oppodeltoch"tan iki kez bahsetmiştir, ancak içerikleri belirsizdir. 

İsmin kökenine gelince, Kurt Peters, Paracelsus tarafından " opo ponax, b del lium ve aristol ochia" kelimelerinin hecelerinden türetildiğini ileri sürmüştür . Opoponax bir mür çeşididir bdellium, benzer bir reçine üreten Commiphora wightii'dir ; ve Aristolochia , yılan ısırıklarını tedavi etmek için halk hekimliğinde kullanılan A. pfeiferi , A. rugosave A. trilobata'yı içeren yaygın olarak dağıtılmış bir cinstir . İsim, bu aromatik bitkilerin Paracelsus'un tarifinde yer almış olabileceğini düşündürmektedir.

Alman askeri hekim Raymund Minderer ("Mindererus"; 1570-1621), 1620 tarihli Medicina Militaris'inde Paracelsus bileşiğini yaralara iyi gelen bir sıva olarak övdü. Minderer bunu, daha çok mühür mumu gibi sertleşen kendi çeşidiyle karşılaştırdı. ~ ) 

Modern kullanım:   

Amerika Birleşik Devletleri Farmakopesi (USP) ,opodeldoc için aşağıdakileri içeren bir reçete verir:

  • Toz sabun, 60 gram;
  • Kafur, 45 gram;
  • Biberiye yağı , 10 mililitre;
  • Alkol, 700 mililitre;
  • 1000 mililitreyi tamamlayacak kadar su

1990'ların başlarında 'Epideldoc' (sic) İngiltere'nin Kuzeybatısındaki bazı eczacıların talebi üzerine üretildi.


Toksikoloji:   

"Yalnızca doz bir şeyin zehir olmadığını belirler." ( Sola dosis facit venenum " Yalnızca doz zehiri oluşturur ") 

Hastalığın ve sağlığın doğası uygulama ile anlaşılır. ‘Bir doktoru doktor yapan iyileştirme sanatıdır, çalışması ve uzmanlığıdır. 


Psikosomatizm:  

Paracelsus, zihinsel iyilik halinin ve ahlaki vicdanın fiziksel sağlık üzerinde doğrudan bir etkisi olduğunu öne süren ilk hekimlerden biridir. Bir kişinin ruhsal durumunun hastalığı iyileştirebileceğini ve hastalığa neden olabileceğini öne sürmüştür.  
Gottfried Arnold'un Kilise ve Sapkınlık Tarihi (1701) adlı eserinin Hollanda baskısından tam vücut portresi , Romeyn de Hooghe'nin gravürü

Paracelsus kılıcını tutarken ve küresel kabzasını sağ eliyle kavrarken gösterilmektedir. Resmin üstünde ve altında Alterius non sit qui suus esse potest ("Kendine ait olabilen hiç kimse başkasına ait olmasın")
 ve Omne donum perfectum a Deo, inperfectum a Diabolo ("Bütün mükemmel armağanlar Tanrı'dandır, [bütün] kusurlu [olan]lar Şeytan'dandır") sloganları yer alır; 
daha sonraki portreler iki uyaklı beyitten oluşan Almanca bir yorum sunar ( Eines andern Knecht soll Niemand sein / der für sich bleiben kann allein / all gute Gaben sint von Got / des Teufels aber sein Spot ).     

"Gül-Haç üstadları için gül, evrensel uyumun canlı ve gelişen bir simgesidir. Bu simge güzellik, yaşam, sevgi ve zevkleri kendinde birleştirir. "Yahudi Abraham'ın Kitabı"nda Flamel, gülü simyacıların Büyük Yapıt'ının simgesi olarak göstermiştir."  

"Gül ve haçı bir araya getirebilmek, yüksek aydınlanma derecelerinin asıl hedefidir."  


1536’da modern tıbbın kurucularından biri sayılan İsviçre asıllı Alman doktor ve kimyacı Paracelcus, o dönemde doğanın gizli güçlerini öğrenme amacıyla yaptığı simya çalışmalarıyla ün yaptı.  


⚠️"İslam geleneğinde...Cebrail, öğreten ve yönlendiren melek işlevini taşır ve böylece hıristiyan geleneğindeki "Kutsal Ruh" niteliğini de kapsamına alır.
İslam geleneğinde de, Cennet'e yükseliş motifi Cebrail ile bağlantılıdır.‼️       
 

Paracelsus’un Signatur Öğretisi

Paracelsus’un Signatur Öğretisi

Paracelsus’a göre nerede bir hastalık varsa, orada, dış görünümü hastalığın belirtilerine karşılık gelen şifalı bir bitki bulunmalıydı.

Ortaçağ’da yaşamış olan Paracelsus “Signatur Doktrini” denilen kuramına dair gözlemlerini “Doğanın Üstün Gizemleri” adlı eserinde toplamış. Türkçeye “benzerlik, işaret” olarak çevrilebilecek “signatur” öğretisine göre her bitki kendi işaretine sahiptir. “Doğa, yarattığı her şeyi onda gizlemek istediği niteliklerin görüntüsü ile biçimlendirir.” Bitkinin görünümü, rengi, kokusu, yetiştiği yer onun etkili olacağı organ ya da hastalıkla benzerlik taşır. Ortaçağ’da bu benzerlik, görünmez Tanrı’nın izi, yaratıcının yaratılan üzerindeki gölgesi ve resmi olarak düşünülmüş. Bitkilerin kendilerine ait bir dili olduğuna dair bu mistik yaklaşım, bitkiler dünyasına dair derin bir bakış açısı gerektiriyor. Aynı zamanda yaşam formları arası enerji akışını anlamlandırma çabası olsa gerek..

Sadece bitkilerle sınırlı olmayan bu felsefenin izleri günümüze dek uzanıyor; yeni doğanların sarılık olmaması için sarı renkli bir kundağa sarılması gibi..

Bitkiler dünyasındaki benzerliğe bakalım.

Lavantanın rengi olan mor, renk spektrumunda yüksek frekans ve kısa dalga boyuna sahiptir. Vücudun enerji merkezleri arasındaki bağlantıya işaret eder. Antik çakra sisteminde Taç Çakra’nın rengidir. Mor renk zihin ve ruhun dönüşümünü sağlar. Kalp atışını yavaşlatarak dinginlik verir, baş ağrısını giderir.

Aloe Vera, çöl kadar sıcak, kurak ortamlarda yetişir.

Dolgun yapraklarının içi yapışkan koyu bir sıvıyla doludur.

Bu serinletici sıvı, yanık ve ciltte iritasyon durumunda doğal bir ilk yardım malzemesidir.

Melissa’nın kalp şeklindeki yaprakları kalbe,

cevizin beynin kıvrımlarına benzeyen şekli beyne işaret eder.

İncir gibi süt içeren bitkiler süt salgısını artırır.

At kuyruğu bitkisinin kanal sistemini andıran yapısı böbreklere işaret eder.

Yazıyı bitkiler dünyasının dışından bir örnekle sonlandırayım. Mağaralardaki sarkıt dikitlerin öğütülerek toz halinde kullanılması ter sökücü etkiye işaret ediyor.

Buradaki analoji (benzerlik) sarkıttan akan damlaların tere benzetilmesi olmuş.


Bir önceki içeriğimize https://www.terradogalyasam.com/blog/icerik/neden-dogal-kozmetik-urunlerini-tercih-etmelisiniz bağlantısından ulaşabilirsiniz.

Etiketler: Signatur Öğretisi
Temmuz 04, 2020

Yeniden doğuşun gerçekleştiği nesne olan gül, tarih boyunca farklı inançlarda ve kültürlerde anlam kazanan bir sembole dönüşmüştür. Çiçeklerin sultanı, baharın gelişinin habercisi olan gül, ayrıca rengine ve yaprak sayısına göre sembolik anlamlar taşımaktadır. Sekiz yapraklı gül yenilenmeyi temsil etmektedir (Perez Rioja, 2016, s. 314). Öyküde yaprak sayısı verilmemiş olsa da “Paracelsus’un Gülü” öyküsünde gülün yeniden form bulması, bu anlamda kullanıldığını desteklemektedir. Mualem ise gülün bütün nesneleri içeren mikrokozmosun bir sembolü olduğunu ve aynı zamanda öyküdeki gülün daha kompleks anlamlı bir sembol olduğunu belirterek eş zamanlı olarak mistik bir deneyim içinde ortaya çıkan tanrısallık, sonsuzluk arketipi ve mikrokozmos olduğunu açıklamaktadır (2007, s. 154).   


Büyü ile Doğa Araştırması
  • Rönesans doğaya egemen olmayı önce sistemli bir araştırma ile değil de büyü ile denemiştir. Doğa ile insanın organik varlıklar olduğu düşüncesi (evrimsel genişleme) makro kozmos olan evrenle, mikro kozmos olan insanın aynı kuvvetlerden etkilendiği düşüncesini doğuracaktır.
  • Dolayısıyla insanı araştırmak doğayı araştırmakla eşdeğerdir. Bunun ilk pratiklerini de dönemin ünlü hekim ve kimyacısı İsviçre Almanı Paracelsus’ta (1493-1541) göreceğiz.
  • Ona göre tıp, doğa biliminin temelidir. Çünkü tıp biliminin kendisini konu aldığı insan canlı doğanın ortasında bulunan, üç ayrı dünyadan pay alan bir varlıktır. O, bedeniyle yeryüzünden veya elementler dünyasından, yıldız görünümüyle gökyüzünden, ölümsüz ruhuyla da manevi ya da ilahi dünyadan pay alır. İnsan vücudundaki doğa kuvvetlerini öğrenen hekim, bunları büyük doğada yeniden bulur; doğadaki kuvvetleri öğrenince de madenlerle otlardaki hastalıklara karşı kullanılabilecek kuvvetleri de tanımış olur.
  • Doğadaki çeşitli kuvvetleri ve ruhları bulup buna uygun tıp ve kimya bilgisi geliştirme çabası başarılı olmasa da Paracelsus bu denemelerinde kimyanın bazı esaslarını geliştirmiştir.       

Hiçbir zaman yerleşik hayat bulamamasının, izole edilmesinin verdiği acıyı şöyle dillendirir: ‘Doğa beni yerleşimcisi olarak tanımadı. Babamın memleketini memleketim yaptım ancak çabuk ayrıldım. Polonya, Litvanya ve Prusya’ya sürüldüm, bu da onlara yetmedi. Almanlar, Hristyanlar, okullar, rahipler benden hoşlanmadı. Fakat, teşekkür ederim tanrım, hastalarım benden hoşlandı.’


Paracelsus'un Yeremya 5:6'ya atıfta bulunan "kehanetlerinden" birine dayanmaktadır.
(Yeremya Kitabı :  İbranice İncil'deki Son Peygamberlerin ikincisi ve Hristiyan Eski Ahit'teki Peygamberlerin ikincisidir.) 


Mary Shelley’in 1818 yılında yayımlanan kült romanı Frankenstein’da, kadim simya metotları ve modern bilimsel tekniklerle, cansız et parçalarından bilinçli bir insan ya da bir  “ucube” yaratan Victor Frankenstein şöyle söyler: “Eve döndüğümde ilk işim bu yazarın [simyacı Nicholas Flammel] ve sonradan da Paracelsus ile Albertus Magnus’un tüm eserlerini edinmek oldu. Bu yazarların çılgın hayallerini büyük bir hevesle okuyarak etüt ettim.” 


Harry Potter dünyasında Paracelsus bir büyücüdür ve yılanlarla konuşma yeteneği olan çataldil'i keşfeden kişi olarak kabul edilir.



Homunculus Latince “küçük insan” demek.


🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺

Manly Palmer Hall (1901-1990), magnum opus’u olan Tüm Çağların Gizli Öğretileri kitabında, Paracelsus için “Hermesçi sanatın büyük sırları ona Arap ustalar tarafından İstanbul’da verilmiştir” diyor. Yine Hall’e göre Paracelsus, doğa ruhları (elementaller) ve görünmez âlemlerde yaşayan varlıklara ilişkin bilgisini Hintli Brahminlerden almıştı.

19.yüzyıl teozofi çevrelerinin başka bir renkli siması Doktor Franz Hartmann ise, Paracelsus hakkındaki kapsamlı çalışması Paracelsus and The Substance Of His Teachings’te, Paracelsus’un Almanya’dan Rusya’ya uzanan seyahatleri sırasında bir dönem Tatarlar tarafından esir edildiğini, sonra İstanbul’a gittiğini ve bu süreç zarfında da Doğulu gizemciler tarafından yetiştirildiğini iddia ediyor. Rivayete göre Paracelsus, simyacıların o ünlü Felsefe Taşı’nın (baz metalleri altına dönüştüren toz)  maddi ve ruhani sırlarına İstanbul’da vakıf olmuştu.


 “nobel travelers” (soylu gezginler) 


Binbir Gece Masalları ve Kama Sutra gibi yapıtları İngilizce’ye çeviren, seyyah, linguist, birçok okült topluluğa katılmış ve ileriki yıllarda da Teozofist olan Sir Richard Burton. 


🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺🩺



“Julius Caesar” William Shakespeare tarafından 1599'da yazılan, Roma diktatörü Julius Caesar'a yapılan suikastı.

~ Tetikçi 2006 Film 🎥 bu tiyatro sözü geçer 

Tarihin en ünlü suikastlarından birisini, Roma Cumhuriyeti diktatörü Julius Caesar’ın katlini ele alan oyun, Shakespeare ‘in antik Roma tarihini konu alan ve "Roma oyunları" diye anılan üç oyunundan ilkidir (diğerleri Coriolanus ile Antonius ve Kleopatra). Antik Yunan tarihçi Plutarkhos'un ünlü Roma ve Yunan büyüklerini karşılaştıran, 1579’da Thomas North tarafından İngilizceye çevrilmiş Paralel Yaşamlar adlı eseri oyuna kaynaklık etmiştir. 

Oyunun ilk defa 1599'da Shakespeare tarafından sahnelendiği, Globe Tiyatrosu’nda sahnelenen ilk veya ikinci eser olduğu düşünülür.




⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️⚔️








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hallo 🙋🏼‍♀️